poniedziałek, 2 maja 2016

Wolontariat

Co to jest wolontariat? Wolontariat to dobrowolne, świadome i niezarobkowe  wspieranie własną pracą wybranej przez siebie  społecznie pozytywnej inicjatywy. Wolontariusze wspomagają działania, które czynią ten świat lepszym miejscem do życia , zwłaszcza dla najsłabszych. Działania te pomagają nam stać się bardziej wrażliwymi, ludzkimi i pomocnymi wobec siebie nawzajem, dbającymi o los ludzi i przyrody.Dlaczego jestem wolontariuszką? Hm na poczatku chciałam spróbować czegoś nowego dużo słyszałam na temat wolontariatu i sama chciałam spróbować.Są z tego także korzyści mam namyśli dodatkowe punkty do testu pod koniec trzeciej gimnazjum.Jestem wolontariuszką od grudnia.




 Chdzę do domu  pomocy społecznej (DPS).Budynek znajduję się w miejscowości z czego jestem zadowolona.Uczęszczam tam z przyjaciółką kiedy tylko mamy czas.Czy to lubię?Więc w tym domu mieszkają tylko seniorzy z początku byłam nieco przerażona nie wiedziałam co mam robić,jak się zachować,ale z biegiem czasu spodobało mi się to zajęcie i chodzę tam z własnej woli ze świadomością,że mogę komuś pomóc,porozmawiać,a sprawi to starszym ludziom wiele radości moją osobą.


Co o tym sądzicie? :) /Sylwia

2 komentarze:

  1. Świetnie i wiosennie wygladasz!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolontariat to super sprawa. Starsze osoby potrzebują towarzystwa. :)
    Pozdrawiam,
    NOWY POST na crazy-tusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń